1. INTRESSEANMÄLAN
Du börjar med att göra din intresseanmälan, antingen direkt på hemsidan eller genom att kontakta oss via telefon eller mail.
2. INTERVJU
En av våra konsultchefer inom det område du arbetar i kommer ringa upp dig för en intervju. Här stämmer vi av hur din bakgrund du har, dina tidigare erfarenheter, vilka typer av uppdrag som du skulle vara intresserad av och vilken omfattning du vill arbeta, för att nämna några uppgifter.
När vi gått igenom dina önskemål påbörjar din konsultchef arbetet med att bygga en profil hos oss. Din profil innehåller ett CV, din eventuella yrkeslegitimation och andra uppgifter som behövs för din kompetensbeskrivning inom det område du har ditt hantverk. Din konsultchef kommer även se till att gå igenom hur det steg för steg fungerar; från att bygga en profil till att bli tilldelad ett uppdrag, så du känner dig trygg i hela processen.
3. KVALITETSSÄKRING
Efter intervjun gör vi en kvalitetskontroll hos Socialstyrelsen och IVO. Vi gör en referenstagning på 2 referenser, där minst 1 behöver vara en tidigare chef. Dina referenser måste kunna intyga din medicinska kompetens inom ditt område för att vara kvalificerad som referens för dig.
4. DAGS ATT VÄLJA UPPDRAG
När din profil och kvalitetssäkring är uppfylld kan du presenteras för alla våra uppdrag i hela Sverige! Din konsultchef ser till att matcha uppdrag helt efter dina önskemål och du har alltid möjlighet att tacka nej om du känner att uppdraget inte är för dig.
Det som du som konsult behöver tänka på att om du väljer att presenteras för ett uppdrag så förutsätter våra uppdragsgivare att du är tillgänglig att ta uppdraget, om din presentation blir utvald.
Du får alltid ett kvitto via mail för de uppdrag du blivit presenterad för.
5. NÄR DU BLIR TILLDELAD ETT UPPDRAG
Grattis! Nu när du har blivit tilldelad ett uppdrag ser din konsultchef till att ordna med allt det praktiska kring avtal samt eventuella boende, resor, försäkringar samt andra administrativa uppgifter som kan behöva lösas. Innan uppdraget börjar får du även uppgifter angående ditt uppdrag som adress, kontaktuppgifter till bemanningschef på plats, eventuella portkoder, tidsrapportering och introduktionsdag. Är något oklart har du en ständig dialog med din konsultchef som ser till att du får allt du behöver innan uppdragets början.
1. STÄRK VÅRDEN
Nu är det dags för dig att åka ut på ditt uppdrag! Vi finns här för dig om något skulle vara oklart eller osäkert på vägen. Din konsultchef ansvarar för dig och ser till att allting är som det ska under hela uppdragsperioden.
2. HUR ÄR ARBETSMILJÖN
Vi stämmer av med dig och uppdragsgivaren om hur det går för dig på ditt uppdrag och ser till att ha en flytande dialog samt agerar som en hjälpande hand, om något skulle behövas eller åtgärdas för dig.
1. TIDRAPPORTERING OCH LÖNEUTBETALNING
Efter varje arbetat vecka skickar du in din tidrapport till din konsultchef. Tidrapporten skall vara signerad av ansvarig chef på plats. Lön utbetalas den 25:e varje månad efter din inarbetade månad.
2. UTVÄRDERING
Efter uppdraget gör vi tillsammans en utvärdering om hur det gick på ditt uppdrag, hur du trivdes, om du eventuellt vill förlänga ditt nuvarande uppdrag eller om du har nya önskemål inför nästa uppdrag. Vi utgår alltid från dig och matchar uppdrag med dina önskemål.